11 dubna, 2014

Bez naděje by Colleen Hoover (RECENZE)

Ve zkratce:
Hopeless by Colleen Hoover! YES!Bez naděje je kniha na pohled velmi obyčejná a její děj se může zdát ničím originální, možná až klišoidní. Hlavní hrdinka Sky si žije svůj život poměrně normálně, pokud chcete nazývat normálem to, že byla do teď vyučovaná doma, nedokáže si k žádnému klukovi vytvořit pevný vztah a její matka je odpůrcem jakékoli moderní technologie. To vše se ale zamíchá, když na obraz vstupuje Dean Holder, který s sebou přinese nejen dosud neobjevené pocity, které v sobě Sky skrývá, ale také tajemství, která možná měla zůstat ukryta.

Zaujme:
Ať má l této knize kdokoli jakékoli námitky, je tu jedna věc, která se skutečně autorce nedá upřít. Je to skutečnost, že dokázala vytvořit krásné pouto mezi dvěma hlavními hrdiny. Colleenina největší přednost je, že dokáže vyjádřit emoce neskutečně silným způsobem a předat je na papír. Totéž provedla u hlavních hrdinů Sky a Holdera. Jejich vztah je nesmírně živý, strašlivě skutečný a svým krásným způsobem i krutý. Je to jedna z těch dvojic, jejž chemii můžete cítit i přes stránky a nic, skutečně nic, mezi nimi není utvořeno uměle. Jejich vztah se vyvíjí postupně s tím, jak knihou čtenář postupuje a tak vše působí stejně přirozeně, jako by to působilo ve skutečném životě.

Hopeless by Colleen HooverTéma:
Pokud si ještě stále nejste jistí, že má kniha hloubku a nějakou vyšší pointu, budu další z mnoha lidí, kteří se Vás o tom budou snažit přesvědčit. Za řádky plnými flirtujícího a vtipkujícího Holdera, Skyina postrkování a bezstarostného klábosení se totiž skutečně skrývá téma závažné, které donutí čtenáře zamyslet se nad tím, jak lidé vlastně svůj život vedou a čeho všeho jsou schopni. Jistě tu bude mnoho z Vás, které autorčino vyprávění přesvědčí natolik, že budete nad příběhem smutnit, jeho stránky se Vám vryjí do paměti a možná ukápne i nějaká ta kapka. Mně samotné příběh způsobil mrazení, ale nejsem si jistá, že se mohu přidat ke skupině lidí, kteří knihu probrečeli. Příběh i téma bylo silné, na této straně není pochyb, ale pro mě to chtělo ještě malinko víc, abych mohla naplno říct, že mě kniha psychicky vyždímala.

Postavy:
Hopeless... Holder ❤ Sky...Jak už jsem naznačila o něco výš, hlavními postavami v knize jsou Holder a Sky. Teď ze mě bude mluvit šílený fanoušek, ale vážně jsem si tyto dva zamilovala, a i přes jejich občasná hloupá rozhodnutí a hloupé hádky, tvořili neuvěřitelně pasující pár a společně udělali z knihy tu skvělou pecku. Sky byla rozumná, byla na jednu stranu velmi křehká, ale na druhou strašlivě silná osobnost. Dokázala odpouštět, dokázala milovat a to i přes všechno, čím si musela projít. Holder celý život trpěl výčitkami svědomí a neměl poslední roky vůbec jednoduché. I přesto ale dokázal zahodit vlastní starosti a dát svoji sílu někomu jinému. Speciálně u něj se mi líbila jedna vlastnost, kterou u perfektních mužských hrdinů většinou nevidíváme – zranitelnost. Každá lidská bytost čas od času potřebuje podržet a jsem ráda, že se to autorka nebála ukázat.

Celkové hodnocení:
Bez naděje je kniha, jejíž děj jde daleko za hranice klasického příběhu o dvou puberťácích. Setkáte se zde s reálnou stránkou toho, jak svět dokáže být krutý. S láskou, která vzrostla v těch nejhorších podmínkách. Ale především s dvěma silnými mladými lidmi, kteří sice ne vždy oplývají dokonalostí, ale za to jsou jako skuteční. Nemůžu Vám zaručit, že se Vám bude Bez naděje líbit, ale mohu Vám říct, že je tu veliká pravděpodobnost, že ano.
8/10

Zdroj: