29 března, 2014

Ohnivé srdce by Richelle Mead (RECENZE)

Ve zkratce:
Ohnivé srdce je čtvrtým dílem spin-off série Pokrevní pouta, která svým dějem navazuje na Vampýrskou akademie od téže autorky. I v tomto díle se setkáme s hlavní hrdinkou Sydney a vedlejšími postavami, které známe z minulých dílů. Richelle Mead knize zanechala svoji typickou atmosféru, příběh vyprávěla svým obvyklým dobrým stylem. Třetí díl končí příjezdem Sydneyiny mladší sestry Zoey a tak čtvrtý těsně na předchozí navazuje. Vše začíná nabývat na intenzitě a Sydneyiny problémy nabírají větší velikosti a důležitosti. Navíc hrozí, že každým dnem vybuchnou její největší tajemství.

Zaujme:
V této knize se dočkáme od Richelle něčeho naprosto jedinečného – Ohnivé srdce je totiž vyprávěno z dvou úhlů pohledu. Dřív jsme byli zvyklí jen na Sydney, ale nyní máme poprvé možnost vidět věci i z Adrianova úhlu pohledu. Osobně se mi líbí, že si to autorka naplánovala na čtvrtý díl, protože je pravda, že až tady se opravdu mezi Adrianem a Sydney začíná něco závažnějšího dít. Způsob, jakým to autorka podala, měl své plusy a mínusy. Na jednu stranu dokázala s textem dobře pracovat a nechala příběh vyprávět zrovna tu osobu, která mohla situaci udělat zajímavější. Na druhou ale každý čtenář asi čeká od tajemného, drzého Adriana něco trochu jiného a tak nakouknutí do jeho hlavy nemusí být pro každého plus.

Zklamalo:
Richelle je jedna z mých nejoblíbenějších autorek vůbec. Jsem zvyklá od ní číst skutečně bezvadné, nepředvídatelné věci a knihy plné akce. Co se Pokrevních pout týče, celkově je to klidnější série, než Vampýrská akademie, to má ale jeden prostý důvod. Hlavní hrdinkou totiž není bojovnice Rose, ale studentka Sydney. Je to poměrně pochopitelné. Když ale rozeberu Ohnivé srdce opravdu do podrobností, zjistím, že jediné, co v něm z Richelle zůstalo, byla její schopnost vyprávět příběh plynule a tak, aby rychle utíkal. V knize jsem nesnesitelné postrádala akci, překvapení. Nevím, zda je to tím, že jsem byla špatně na příběh naladěná, nebo tím, že jsem od něj hodně očekávala, ale musím přiznat, že mě Ohnivé srdce v tomto ohledu velmi zklamalo.

Postavy:
V tomto díle se dostalo znovu zase trochu prostoru i postavám mimo okruh Sydney a Adriana. Například vztah Jill a Eddieho byl hezky rozveden. Svoji neodmyslitelnou atmosféru vnesla do příběhu i Angeline. Pokud Vám schází nějaké ty známé tváře, můžu napovědět, že se tentokrát objeví i Dimitrij a Rose a jiní staří známí.
Neodmyslitelně k příběhu patřící Sydney opět vyprávěla s notnou dávkou intelektu a inteligence. Tentokrát se k tomu ale přidala jakási vychytralost, která z ní dělala až příliš chladnou. Chybělo mi vidět její vřelejší stránku a i přes vztah s Adrianem, který se v Ohnivém srdci rozvíjel, nedokázala jsem jí uvěřit tu okázalou zamilovanost.
Naopak Adrian upustil od své drzosti a ukázal i svoji druhou stránku, kterou si čtenář určitě užije. I přes chemii, která mezi nimi očividně panuje, se nemohu zbavit pocitu, že nedávají do vztahu stejně úsilí. Čtenář si tuhle dvojku určitě užije (i já jsem si ji užila), ale za sebe mi jejich vztah přišel autorkou uspěchaný a často trochu nedořešený. Nemohu se ubránit tomu je stále srovnávat s Rose a Dimitrijem, jejíž poutu mi přišlo živější a očividnější.

Každý fanoušek Richelle Mead a tohoto světa vůbec si knihu rozhodně užije. Skrývá mnohé kvality, mnohé věci, na které je možno se těšit. Autorka nezatratila na svoji schopnost zajímavě příběh pojmout a vyprávěla ho obvyklým „richellovským“ způsobem. Jelikož je ale tohle můj způsob, jak knihu zhodnotit, musím říct, že mě Ohnivé srdce zklamalo jak svým obsahem, tak velkou dávkou předvídatelnosti. Neužila jsem si knihu, tak jak jsem doufala, protože mi tentokrát nesedl děj ani atmosféra. I přes to, že Ohnivé srdce označím za nejslabší knihu, kterou jsem od Richelle četla, další díly si rozhodně přečtu. Už jen kvůli konci čtvrtého dílu, kterým si Richelle maličko přilepšila.
7/10

Zdroje:

!Děkuji nakladatelství Domino za poskytnutí recenzního výtisku!