04 ledna, 2014

Lola a kluk od vedle by Stephanie Perkins (MINIRECENZE)

Zápletka a děj: Autorka se stejně jako v minulé knize o Anně, rozhodla posadit příběh do reálného světa. Příběh Vám vnukne myšlenku, že i kniha s obyčejnou zápletkou, odehrávající se ve světě, ve kterém sami žijeme, může mít svoje kouzlo a šarm. Můžete očekávat romantickou zápletku, až příliš rychle ubíhající děj a nádhernou myšlenku, kterou autorka knize vnukla. Také se v knize znovu setkáváme s Annou a St. Clairem, jejíž cesty se s těmi Lolinými zkřížily.

Čtivost: Pokud jste četli Polibek pro Annu, musíte vědět, že knihy Stephanie Perkins se čtou jako po másle. Čtenář nebude mít problém se začíst, naopak bude mít problém se od textu odpoutat. Je hezké vidět, že jsou autoři i dnes schopni napsat příběh, který zaujme aniž by v něm museli unikat do jiného světa či dimenze.

Atmosféra: Atmosféra se – stejně jako ve skutečném životě – neustále mění. Někdy je pochmurná, jindy dokáže probudit ve čtenářově břiše motýlky. Autorka nejen, že píše čtivě, ale dokáže podmanivě čtenáře donutit myslet si a cítit přesně to, co chce. Čtenář bude vnímat atmosféru stejně citlivě, jako změny nálad postav, jejich radosti a problémy. A to je pravé kouzlo této knihy. Je až strašidelně reálná.

Autorčin styl: Specifikum Stephanie Perkins je zaměřit se na to, na co se ostatní autoři zaměřit bojí. Vezme něco, nebo někoho naprosto obyčejného a spolu se svým talentem ho dokáže proměnit v něco výjimečného a vdechnout tomu život.

Postavy: Hlavní postavou je Lola – podivínka s výjimečným stylem oblékání a vlastně výjimečným stylem úplně všeho. Je to naprostý opak Anny, jejíž příběh jsme mohli sledovat v knize Polibek pro Annu – první knize autorčiny série. Lola je praštěná, je divoká, nebojí se překvapit. Má svůj vlastní názor a svým způsobem i vlastní svět, do kterého ale nepustí jen tak ledakoho. Sledovat, jak se ona a Anna potkávají bylo zajímavé a já byla ráda, že jsem dostala možnost ještě jednou Annu a St. Claira v knize „potkat“. Stejně jako Lola je naprostý opak Anny, i Cricket je opak St. Claira . Je to vytáhlý génius – není cool, neobléká se podle poslední módy, ale má zlaté srdce. Jsem si jistá, že si získá většinu dívčího čtenářstva a jejich srdce díky němu ne jedenkrát zaplesalo.

Pokud jste připraveni vrhnout se do San Franciska a zažít tam jeden neuvěřitelný, krásný, pohádkový příběh, pak si knihu Lola a kluk od vedle. To co za to dostanete, je veliká porce romantiky, ještě větší porce nějaké té sentimentality, naděje a pohled na to, jak láska může vypadat.

9/10