22 listopadu, 2013

Vždycky budeme mít léto by Jenna Han (RECENZE)

Mám doopravdy ráda, když si udělám mezi některými fantasy a sci-fi knihami čas a přečtu si nějaký pěkný romantický příběh. A s touto sérií já mám každopádně jen dobré zkušenosti a tak padla volba tentokrát na poslední díl - Vždycky budeme mít léto.

Tato série má skutečně něco do sebe. Působí velmi skutečně, jakýmsi způsobem pravdivě a tvrdě. Ukazuje v pravém světle skutečný život, milující a překvapující, ale i nelítostný a žalostný. Když jsem se dostala k prvnímu dílu, vnímala jsem to jako takový opravdu jemný čajíček – a myslím si, že jsem nebyla jediná. Neurazilo, ale nenadchlo. Také si ale myslím, že nebudu jediná, když řeknu, že každý díl je lepší a lepší a stejně jako knihu od knihy vyrůstala hlavní hrdinka, vzrostla i autorčina schopnost nám příběh skvěle vyprávět.

Na všech třech knihách můžeme vidět, jak se děj stává stále propracovanějším, plynulejším, stálejším. Sama autorka rozhodně dospěla do bodu, kdy čtenář z knihy cítí, že ji skutečně píše s radostí a má k ní velmi vřelý vztah. Její styl je pohodový, uvolněný a spisovatelské řemeslo díky ní působí jednoduše. Jenny Han určitě může říct, že je pro ni psaní jako dýchání, jednoduše druhé přirozenost.

We Are Just Married | GIF and SPOILER by andireeJe taky zajímavé, jak si s příběhem hraje. Ono se skutečně na začátku série může zdát, že jde o povrchní příběh, ale to, co se zde rozvinulo ve druhé a třetí knize série je něco mnohem víc. Velká zvláštnost jejího psaní je zejména to, jak dá autorka čtenářům na začátku knihy možnost nahlédnout do budoucnosti, přičemž toho dá vědět tolik, aby čtenáře napnula, ale ne zas tak moc, aby mu prozradila něco důležitého. Čtivost je tedy zaručena!

A co ji pomohlo zaručit jsou určitě i postavy. Až teď vlastně máme možnost, udělat si na ně objektivní názor. Autorka nyní odhaluje všechny zádrhely, všechny myšlenky, co stály za jejich chováním. Často se také vrací i ke scénám z minulých dílů, aby nám ukázala, jak některá rozhodnutí měla vliv na celý průběh knihy.
Belly ve všech ohledech vyrostla a z té naivní, otravné dívenky se stala - sebe i ostatních - si vážící slečna. Fisherovic hoši ukázali svoje další stránky, ne jen ty, které jsme znali z minulých dílů. Rozhodně překvapili.

Nemám téměř, co bych dodala. Jediné mínus, které bych možná mohla podotknout – a to je chyba pouze na straně českého nakladatelství Jota – byla častá záměna 'mi' za 'mně', která zněla v tomto kontextu velmi křečovitě. Jinak ale musím říct pouze jedno. Tato kniha Vás možná nijak příliš nepřekvapí, možná se Vám bude zdát příliš jednoduchá, na to, aby se mohla stát Vaší nejoblíbenější. Také asi zaujme jen určitou základnu čtenářů. Ale jedno Vám určitě dá. A to víru v lásku – ve všech možných podobách -, víru v osud a víru ve štěstí.
9/10

Trailer ke knize:

!Za recenzní výtisk mockrát děkuji knižnímu e-shopu Martinus.cz!