05 května, 2013

Pád by Lauren Kate (RECENZE)



















Proč jsem se na knihu vrhla útokem
Nebudu předstírat, že jsem si Pád přečetla díky Čtení na slepo, kde jsem si knížku vylosovala už před dlouhou dobou. Bylo to hlavně kvůli tomu, že se mi na aukru nějak připletla do cesty a jelikož byla na mém to-read listu už nějakou dobu, rozhodla jsem se jít na to způsobem ‚pokus, omyl‘ a risknout to.

Můj názor:
Pád Vás už na začátku přivítá zvláštním prostředím- internátní školou Meče a kříže. Tím tady originalita začíná a bohužel i končí. Moc se mi líbilo vykreslení celého toho komplexu budov, starého hřbitova i Luciiných spolužáků. Oblíbila jsem si hlavně všechny vedlejší postavy, které na sebe dost strhávaly pozornost. Nebyly to jenom tak nějací okolo procházející lidé, ale měli svůj příběh, svoje chyby a mindráky a právě to (společně s prostředím polepšovny) tomu dodávalo hezky tajemnou strukturu.

Jak už jsem podotýkala na začátku, prostředí polepšovny je asi to jediné, které bylo v příběhu originální. Vážně jsem docela zvyklá na stereotypní vyprávění, i postavy, které jako by autoři brali přes kopírák, ale co si budeme povídat, co je moc, to je moc.
Když to vezmu dokola a dokola, knížka je na celém světě velmi populární, takže si říkám, že musí mít něco do sebe. Mně ale připadalo, že je to jen obměna všech dnešních knih pro mládež (ale co dnes není, že?) a potom už jde jen o to, který z debutů si najde více fanoušků. Dle mého, by knížce neuškodilo něco trochu exotického a neočekávaného.
 
Luce mi byla mírně nesympatická a pořád jsem měla pocit, že se v ní sváří všechny vlastnosti, které u hlavních hrdinek nemám ráda. To jak mluvila a přemýšlela, mi bylo těžce proti srsti. Jednoduše jsem si nemohla pomoct, ale myslím, že člověk v její situaci by se zachoval naprosto jinak. 
Cam byl poměrně charismatický a mně asi nejsympatičtější. Většinu času jeho chování nebylo postavené na hlavu, což jsem po zkušenostech s Luce docela ocenila.
Daniel nebyl jako hlavní hrdina vyloženě špatný (typický tajemný chlápek, kterého najdeme už snad v každé knížce), ale zdá se mi, že působil až příliš důležitě.

Hodnocení:
Občas mi připadalo, jako by autorka už honem spěchala, aby knížku dopsala. Musí se knize ale nechat, že byla oddechová a nenáročná, takové jednodenní čtení mezi něčím náročnějším. Líbilo se mi propojení minulosti s knižní přítomností, to je něco, co mě vždycky dokáže uchvátit. Styl psaní taky nebyl vůbec marný a Lauren Kate má každopádně velký talent, ale mohla by postavám dopřát trochu více emočního vyžití, příběh trošku rozvinout a poskytnout nám více detailů, díky kterým by čtení dávalo větší smysl. Jak říkám, slohově v pořádku, ale příběhově to mohlo být lepší. Knížku bych doporučila lidem, kterým se líbil Zavržený, možná i Stmívání a Zář.
6,5/10

Původní trailer ke knize:

Pohled na sérii:

Zdroj obrázků
Knihu můžete koupit zde

8 komentářů:

  1. Tvé recenze se mi strašně líbí.Jen tak dál. :)) Taky se tuhle sérii chystám číst,ale knih je mnoho a času málo,takže nevím,kdy se kní dostanu. :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuju, těší mě, že je vůbec někdo čte celé :D

      Vymazat
  2. Pád je moje srdcovka :))) četla jsem v angličtině a milovala jsem to hned :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, jak se říká, každý máme jiný vkus :) Určitě jsou tací, kterým se kniha moc líbila :)

      Vymazat
  3. No rozhodne poputuje v rebríčku to-read nižšie 8D
    Chystám sa na túto knihu, ale stále ma niekto utvrdí v tom, že sa mi to asi páčiť nebude 8D Uvidím, určite si to raz prečítam.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to čtivé, vážně ano, příběh není utahaný a čte se rychle, ale mně to nějak nesedlo :)

      Vymazat
  4. Aj mne prišla Luce ako rozpoltená osobnosť. Potrebujem ešte prečítať posledné 2 diely, no neviem sa k tomu dokopať.
    Bola by som rada, keby si navštívila môj blog http://fashionhappenss.blogspot.sk/

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za každý komentář!
Prosím, nepoužívejte možnost 'Anonymní', díky! :)