05 dubna, 2013

Loď mezi hvězdami by Beth Revis (RECENZE)





















Proč jsem se na knihu vrhla útokem
Tumblr_l8k8dxjljr1qzb7gjo1_500_largeLoď mezi hvězdami je jedna z těch cooboo knih, u kterých máte takový ten neodbytný pocit, že ji musíte mít. Je to také jedna z mála sci-fi Young Adult knih, které se u nás vydávají. Já knížku dostala k Vánocům, ale jinak jsem po ní už dlouho toužila. Četla jsem na ni převážně kladná hodnocení a musím uznat, že CooBoo si s její prezentací vyhrálo. Knížku zdobí krásná obálka a anotace je pěkně napínavě vykreslená. Bohužel já od knihy čekala víc a zklamala mě.

Můj názor:
Zajímavé bylo měnění vyprávění z úhlu pohledu dvou různých postav. Musím uznat, že takhle psané knížky mě vždycky baví mnohem víc a i tentokrát to bylo určitě lepší, než kdyby byla kniha vyprávěna jen např. ze Synova pohledu. Bylo fajn vidět, jak se na určitou situaci dívají dva různě vychovaní lidé. Jak Synovi přijde úplně normální žít zavřený v plechové krabici, protože nic jiného nezná, ale naopak Amy vrtí nesouhlasně hlavou nad místními způsoby žití.

Tumblr_mjd4tsyk6e1rojalpo1_500_largeČtení mi trochu komplikovalo i neustálé zmiňování různých technických vychytávek a pojmů, které jsem vůbec neměla šanci pochopit. Například popisování nějakého motoru či toho, jak celá loď funguje, mi přišlo trochu zbytečné. Připadala jsem si při čtení trochu nevzdělaně a některé výrazy jsem nebyla schopná ani přečíst, natož pochopit (:D).
Dějová linka byla strašně jednoduchá, zápletka lehce prokouknutelná a celkově jsem ráda, že se mi povedlo knihu dočíst. Čekala jsem od příběhu o hodně víc a stále jsem až do posledního okamžiku věřila, že něco víc i přijde. Bohužel mi závěr přišel hodně očekávatelný a autorčin pokus o neustálé odvádění pozornosti na různé postavy, aby odvrátila pozornost od skutečného 'padoucha' byl u mně neúspěšný.

Jediná postava, která mi byla jakžtakž sympatická byla Amy. Opravdu pohodová hlavní postava, s hlavou a srdcem na správném místě. Části jejího vyprávění jsem si vždycky užívala o trochu víc, než Synovy.  Nevím, zda je to proto, že Amy uvažovala čistě holčičím způsobem a tak mi byla bližší. 
Naopak Syn mi nepřišel nijak zajímavý. Cokoli, co dělal a říkal, bylo hrozně obyčejné a nijak to ve mně nevzbuzovalo zájem dozvědět se o něm něco víc. Nezmiňuji, že jméno ‚Syn‘ mi přišlo ve vyprávění krkolomné a trochu nehodící se. 

Hodnocení:
Čekala jsem, že když je série tak známá a oblíbená, bude příběh od začátku až do konce plný napětí a zvratů, nebo při nejmenším aspoň romantických scén mezi hlavními hrdiny. Jediné, čeho jsem se dočkala, ale byla tu a tam nějaká akce, dialog nebo zamyšlení. Raději bych možná ani neměla podotýkat, že to vše bylo přitažené za vlasy a je mi líto, ale já autorce nevěřila ani jedno slovo. Pro mě tedy kniha byla velkým zklamáním a doporučila bych ji asi spíš lidem, kteří si potrpí na klidnější knihy, s mírnou detektivní zápletkou. Pokud tedy býváte ke knihám kritičtí a často na nich vidíte spoustu chyb, radila bych držet se od toho kousku dál. Naopak, pokud máte rádi knihy z vesmíru a hledáte něco jednoduššího, Loď mezi hvězdami bude to pravé.
5,5/10

Původní trailer ke knize:

Zdroj obrázků
Knihu můžete koupit zde

8 komentářů:

  1. Mám to teďka rozečtené. Jsem na straně 50. Doufám, že se přemůžu a budu pokračovat dál. Ale když ne, tak ne. Asi se svět nezboří, když tu knížku nedočtu, že? :o)

    OdpovědětVymazat
  2. Je vidět, že každý máme jiný názor. Já tuhle sérii miluju, a určitě bych netvrdila, že "Pokud tedy nejste čtecí sebevrazi a máte svůj psychický stav rádi, radila bych držet se od toho kousku dál." Taky jsem si o dost víc oblíbila Syna než Amy. Taky jsi teď u mě v recenzích o něco klesla, ne protože se ti knížka nelíbila, to respektuju, ale právě kvůli poznámce o sebevrazích. Tohle nemám ráda u žádného blogu. Tobě se knížka nelíbí, OK, ale třeba kvůli téhle poznámce nabádáš spoustu lidí, kterým by se mohla líbit, aby se jí ani nedotkli. Kdybych knihu nečetla mnohem dřív, než jsem se dozvěděla o tvé recenzi, asi bych na ni taky nešáhla, nebo bych ji hoooodně odkládala, a to je podle mě škoda. Promiň, vím, že jsem tě teď chválou nezahrnula, ale takhle to beru. Stejně to nic nemění na tom, že tvůj blog patří mezi ty nej...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, chápu, že lidi, kterým se kniha líbila, může moje recenze mírně řečeno pobuřovat. Snažím se do recenze zahrnout jak obecný názor, tak i moje vlastní pocity z knihy, protože jsem toho názoru, že by v recenzi měl být i kousek z nás, ne jen mechanické porovnávání a konstatování. A věta, kterou jsi zmínila (uznávám, mohla být napsána trochu mírněji) ale přesně vyjadřuje, jak jsem se z knihy cítila a možná bych si přála, aby ji někdo do recenze napsal, než jsem se do knihy pustila a já si ji tak ani nepřečetla. Tahle série má hodně fanoušků, ale i dost lidí, kteří ji odsuzují, takže to určitě není jen můj názor.
      Ale jak říkám, v recenzi je pouze můj názor na knihu a ten je takovýhle, včetně zmíněné věty, takže se omlouvám, jestli jsem tě recenzí zklamala, ale tohle si o knize myslím :)

      Vymazat
    2. Já vím, promiň, ale ta věta se mi vážně zdála trochu... přísná? :D Já vím, říkám, že je to pouze tvůj názor, a kdyby nebylo té věty, ani bych nepípla. Jen mě to trochu vyvedlo z míry, promiň ;)

      Vymazat
    3. Chápu, vůbec se nemusíš omlouvat :)

      Vymazat
  3. Mně se kniha hrozně líbila, ale nebyla tak dobrá, jak další dva díly. Ty mě naprosto ohromily a oba jsem stačila přečíst v minimálním rozmezí.
    I když tobě se to asi moc nelíbilo, rozhodně doporučuju Milion sluncí a Všechny barvy země. :)

    OdpovědětVymazat
  4. Knihy Beth Revis nemám sice vůbec v lásce...ale když myslíte.. :)

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za každý komentář!
Prosím, nepoužívejte možnost 'Anonymní', díky! :)