18 dubna, 2013

It's not summer without you by Jenny Han (RECENZE)

Beach-love-sea-summer-surf-favim.com-340147_largeTak tohle bylo, vážení záhadou i mně. Nikdy bych neřekla, že zrovna It’s not summer without you bude první kniha, kterou v angličtině přečtu. První díl se mi totiž sice líbil, ale nebylo nic zas až tak světoborného, že bych se s chutí chtěla pouštět do pokračování- navíc anglického. Samotnou mě to tedy docela překvapilo, stejně jako to, že se mi knížku povedlo ve zdraví dočíst.

Léto, kdy jsem zkrásněla (první díl série) jsem zhodnotila docela negativně, protože jsem v něm neshledala nic extra mimořádného, jen průměrný dívčí románek s mírně zajímavou zápletkou a happy-endovým koncem, který mi přišel děsně kýčovitý a předvídatelný. Proto mě docela překvapilo, když mě druhý díl tolik nadchnul. Nejsem si jistá, jestli to zčásti nebylo i tím, že jsem ho četla v angličtině, ale působil na mě mnohem lépe, tak nějak seriózněji a opravdověji.

Celá zápletka a smysl knihy se stále točí kolem jedné záležitosti a nemohu říct, že by děj byl nějak komplikovaný, ale mě to jednoduše bavilo. Člověk nad tím při čtení nemusí nijak zvlášť přemýšlet, protože události se mu jako film přehrávají před očima. Určitě nejsem jediná, která by ocenila trochu víc toho napětí a vzrušení, ale na rozdíl od prvního dílu trilogie tentokrát to celé alespoň mělo trochu spád a hlavu a patu. Co se týče angličtiny, jako naprostý začátečník můžu tuhle knížku vřele doporučit. It’s not summer without you byla pro mě úplně první kniha v angličtině a sama jsem nečekala, že se s ní poperu tak dobře. Napomohl tomu lehký, příjemný a uvolněný styl, kterým autorka píše a jednoduchá, hovorová angličtina, na kterou jsem si za chvíli zvykla. I přes to, že jsem neznala všechna slovíčka a čas od času jsem si musela něco vyhledat, celkově se dal text pochopit velmi dobře a samotnou mě překvapilo, že se mi stránky tak rychle míhaly před očima.

V prvním díle jsem si hlavní hrdinku, Belly, nijak zvlášť neoblíbila. Nebyla ničím zvláštní a výjimečná, pro mě jen další tuctová hlavní hrdinka. Její chování v tomhle dílu se mi ale zamlouvalo o něco víc a často jsem byla i překvapená nad myšlenkovými pochody a zamyšleními, co se v knížce objevovaly. Chápejte, čekala jsem spíš příběh o letním románku, než skutečné zamyšlení, stejně jako tomu bylo v prvním díle, proto mě náhlý obrat příjemně překvapil.

Co se týče dvou bratrů. Conrad a Jeremiah jsou oba úplně jiní a jako charaktery určitě zajímaví. Musím se přiznat, že sympatičtější mi byl Jeremiah- snílek, který se věčně usmívá jako sluníčko a dodává tak pozitivní energii svému okolí. Conrad byl bručoun, ten typický tajemný chlapík, jehož činy nejsou moc opodstatněné. V tomhle případě mě to ale spíš štvalo, než nějak naplňovala napětím.

V druhý díl trilogii disponoval mnohem skutečnějším příběhěm o opravdových problémech. Dokázal vtisknout skutečný pocit ztráty a všechny kapitoly s ‚pohledem do minulosti‘ byly pěkně propracované a celé knize dodávaly originalitu a jedinečnost. Hlavní hrdinka byla více dospělá a sympatičtější, přičemž už dokázala rozlišit to vážně od nedůležitého. Kniha měla řád a smysl a já byla opravdu ráda, že právě tohle dílko si navždycky můžu pamatovat, jako moji první knihu v angličtině.
8/10

Trailer:

Zdroj obrázků tady a zde