29 března, 2013

Vampýrská akademie 3- Stínem políbená by Richelle Mead (RECENZE)

4889822358_e2a716d2a0_z_largeNo, dnes se Vás (i sebe) pokusím nezdržovat sáhodlouhým popisem toho, jak jsem se ke knížce dohrabala, jelikož na mě čeká spousta recenzí k napsání, textový editor mi nadává za mou lenost a na stole se mi kupí hromádka knih z knihovny, které si musím co nejdřív přečíst. Upřímně je mi líto, že nedokážu číst více knížek najednou. Nicméně, Vampýrská akademie trojka ke mně přilítla ze zdroje známého jako knihovna a kdybych Vám měla prozradit, proč jsem si tuhle knihu vybrala, nebo proč jsem ji vůbec vzala do ruky, moje odpověď by byla asi taková: Lidi řekněte mi upřímně, kdo z Vás by se na Stínem políbenou nevrhl útokem?

Můj názor
Jak už jsem zmínila v úvodu, Vampýrská akademie není něco, co jde jen tak přehlížet. Věřte mi, snažila jsem se, ale nakonec k ní stejně dojdete. Buďto to bude delší cestou, nebo kratší. Takže ti z Vás, kdo se pořád ještě VA brání, mám pro Vás vzkaz: Vzdejte to, ona si Vás najde. Nemůžu samozřejmě říct, jestli se každému člověku bude líbit, profesionální kritici by na ní určitě našli nějaké ty chyby, ale já, jako recenzentský amatér a obyčejný pozemšťan musím říct, že VA je skvělá jízda, kterou si užijí (více či méně) lidé snad každé generace.

Tumblr_l8ksw5v7361qcdq4mo1_500_largeObecně u celé VA nacházím většinou jen klady, zápory se občas taky vyskytnou, ale jsou v menšině. Konkrétně u třetího dílu série se klady i zápory poměrně vyrovnaly, za to to ale celé přebila napětím nabité atmosféra, která byla celkově v tomto dílu z celé série asi největší. Stínem políbená byla přímo napěchovaná tajemstvími a záhadnými a neobjasněnými záležitostmi. Abyste mě dobře chápali, nemá nic proti záhadám, ale pouze v případě, že je přede mnou jako čtenářem uchováno tajemství a já se tedy dozvím celé vyústění až spolu s hlavními hrdiny. Tentokrát ale kniha obsahovala ten druhý druh tajemství- kdy jsou mi informace už poskytnuté a já jen čekám, až na to všichni ostatní přijdou.

Co se týče další skutečnosti, která výrazně snížila moje mínění o české verzi série- je to věc, za kterou autorka nemůže a tak s ní příliš nemůžu zasahovat do celkového hodnocení. Naše milé Domino si totiž mírně pohrálo s anotací a prozrazuje toho na můj vkus až příliš. V mnoha knihách popisek knihy zasahuje do čtenářovy představivosti a vybarvuje v podstatě celou knižní zápletku, ale tentokrát toho bylo až moc. Proto jsem se po předchozích zkušenostech rozhodla raději u téhle série anotace nečíst, a pokud jste jedni z těch, kteří se na Vampýrskou akademii těší a ještě ji nepřečetli, poradím Vám prostě se nechat překvapit a na anotaci se vykašlat.
380912_333504166666750_100000215073724_1553111_1708475953_n_large_large
Ačkoli jsem před přečtením znala mírný nástin toho, jak se události budou vyvíjet, byla jsem překvapená, jak bolestně mě zasáhla každá tragická událost. Napětí jsem pociťovala přesně tam, kde mělo být, smutek a žal čišely z míst, odkud měly. To jenom dokazuje, jak překvapivé závěry umí Richelle vyvodit a to i přesto, že jsem věděla, kudy se příběh bude ubírat.

Co se týče téhle série, jsem ochotná odpustit jí téměř všechno. Ať totiž poukážu na cokoli, co mě při čtení zaráželo, zcela to zakryje fakt, že kniha toho sama o sobě člověku hrozně dá. Občas totiž ani není třeba žádný katastrofický námět, apokalypsa nebo hlavní hrdina na pokraji smrti. Často stačí pouze to, jak na nás kniha působí a jaké pocity v nás vyvolává. A já musím říct, že moje pocity ze Stínem políbené byly skrz na skrz skvělé.
9,5

Zdroje obrázků zde