13 ledna, 2013

Poselství jednorožců- Záchrana Lilandgarie by Michaela Burdová (minirecenze)

Proč jsem si vybrala právě tuto knihu
Vybrala jsem si ji zvlášť proto, že chci celou sérii zdárně dokončit a uložit na čestné místo na poličce. Je tu ale i jeden, takový menší, postranní záměr. Někteří z Vás to možná vědí, někteří možná ne, ale autorce knížek při jejich psaní bylo pouze šestnáct let. Samozřejmě na konci série už byla o pár let starší, ale uznejte, není to něco skvělého? Napsat v šestnácti, knížku takhle úspěšnou? Takovou dívčinu musím říct, obdivuji, a proto jsem si chtěla přečíst, jak to celé nakonec zvládla a sérii nám ukončila.

Definice knihy dvěma slovy (dvě kladná, dvě záporná)
-pohádková, dechberoucí
-neoriginální, nudná

S jakou postavou bych se ztotožnila
V recenzi na druhý díl této trilogie jsem podotýkala, že v takovémto světě, plném elfů a jednorožců, je těžké se s nějakou postavou opravdu ztotožnit. I tak jsem ale nakonec shledala nějaké podobnosti, spíš bych to nazývala sympatie k elfské princezně Aranis.
V tomto dílu, jsem zjistila, že ani ona mi není zdaleka tak sympatická, jak jsme myslela. Během těch dvou dílů, jsem to brala trochu jako její poslání, nebo úkol, ale ve třetím dílu mě její přílišná dobrota, vznešenost a klid přiváděly mírně k šílenství. Proto situace na konci dílu vypadá asi takto: Oblíbená, sympatická či postava, se kterou bych se ztotožnila se pohřešuje!

Jedna pozitivní věc
Tak v tomhle mám naprosto jasno. Chci vyzdvihnout autorčin talent. Všemi třemi knihami nás provázela s naprostou noblesou a elegantností, ale ve třetím díle série to bylo znát úplně nejvíce. Když si přečtete třeba jen malý úryvek, určitě byste neřekli, že ji napsal někdo tak strašlivě mladý. Takže i když tohle nebyl příliš můj šálek čaje, Michaela Burdová má před sebou skvělou budoucnost spisovatelky, alespoň co se mého názoru týče

Jedna negativní věc
Nechci říkat, že nemám ráda pohádky, protože mám. Ale občas tam té pohádkovosti prostě bylo už mnoho. Jednorožci… Dobře, fajn, to ještě přežiju. Elfové… Začínám klimbat. Velký zlý čaroděj… Usínám. Doufám, že chápete, co tím myslím. K takovému světu samozřejmě patří pohádkové bytosti, to nechci popírat, ale když už, tak alespoň scénář by to chtělo vymyslet malinko jiný, než se objevuje u jiných knížek tohoto druhu.

Celkové hodnocení
Nechci říkat, že jsem si čtení série nějak zvlášť užila, protože to opravdu ne. Ale čas od času to bylo pěkné osvěžení a říkám si, proč ne. Série byla zakončena pěkně, nenadchla, ale ani nezklamala. Já mám z přečtení knihy dobrý pocit, takže od toho se bude částečně odvíjet i mé hodnocení.
6,5/10

Pohled na sérii:

!!Děkuji nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku!!