02 prosince, 2012

Krásní mrtví- Phoenix by Eden Maguire

Můj názor:
Tumblr_m2t3m2gssa1rsp8geo1_500_large
A je to tu, závěr série naplněné tragickou a osudovou láskou. Zadržuji dech a přidržuji si knížku před obličejem. Po tváři mi přeběhne spokojený úsměv, knížku otvírám a přejíždím pohledem po malých písmenkách. Pohled zabodnu do prvního slova a potom už mi oči samovolně přejíždí po záplavách vět a souvětí, nemůžu to zastavit, oči jako by se ke knize přilepily…

Dobře, takhle to možná tak úplně nebylo. Celá série nám prakticky pulsuje takovým skrytým pocitem beznaděje. Čtenář je už na začátku obeznámen s tím, že se osud Phoenixe, nedá nijak zvrátit. Někoho by teda čtení celé série mohlo úplně odradit, když už stejně od začátku ví, že Darina s Phoenixem spolu prostě nemůžou být. Protože většina z nás hledá v knížce lásku, dobrodružství, magii, něco, co nemůžeme mít v našem reálném životě.
Proč si tedy i náš fantastický, imaginární, knižní svět zatěžovat smutkem a nedosažitelnou touhou? Co by mě jako čtenáře tuhle knížku přimělo číst?

Tumblr_lswklxfsgi1qh8g14o1_500_largeCelkově to pro mě bylo docela zklamání. I když mi Darina lezla často na nervy, jak svým chováním, tak myšlenkovými pochody a Phoenix byl jeden z těch obvyklých dokonalých hrdinů, vedle kterého se obyčejné dívky cítí zkrátka… obyčejně, jejich vztahu jsem jako jednomu z mála fandila.
Obvykle se to nestává, ale tady jsem vážně byla zvědavá, jakou skulina tam autorka zanechala, co by nás na konci mohla tolik překvapit. Bude Phoenix znovu člověkem, nebo zemře Darina, aby spolu mohli být na věčnost?

Průběh knížky je hladký, provází nás jím někdy více či méně psychicky labilní Darina. Co se vyprávění týče má autorka příjemný styl a dokáže udělat napínavé chvilky napínavými, to je určitě dar. Co má být smutné, je smutné, co radostné, je radostné. Eden Maguire si každopádně pohrála jak s popisy situací, tak pocitů a krajin. Někdy možná až příliš zdlouhavými a na moji hlavu moc poetickými. Špatně se potom u textu drží pozornost, když ji neprovází žádná akce.
250443_175103692546380_4775282_n_large 
Čím je pro mě knížka typická. Zdlouhavý úvod přes třičtvrtě knížky, vysvětlování, záhady, nevyjasněná tajemství a potom najednou rychle konec, vyřešení, rozloučení a bác. Jakoby to autorka už rychle chtěla mít za sebou. Proč nás trochu nenapínat, ať hádáme, co bude, jak se s tím hlavní postavy poperou.
Mám ráda příběhy, u kterých si musím děj domýšlet, váhat, být v napětí až do posledního okamžiku. Tady jsem, i když je tajemno propletené s napětím a kriminalistikou takový ten pocit, že nás ještě něco čeká, že tohle není konec, postrádala.

Hodnocení:
Krásní mrtví je série pro ne příliš náročné čtenáře. Neurazí, ale ani nenadchne. Najdeme tam romantiku, napětí, mystiku. Ale jakési kouzlo, které dělá dobrou knihu dobrou, tomu chybí. U mě dostane už navždycky knížka nálepku „Smutná, tragická“. Tak na mě totiž celou dobu působila, pouze smutně. Nic mi nedala a nic mi ani nevzala:
6/10

!!Děkuji nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku!!

Český trailer:








4 komentáře:

  1. knihu som teraz vyhrala a velmi som na nu zvedava. vela sice od nej neockavam (predchadzajuce diely som citala, viem na akej urovni su) ale tie knihy nie su zle, tak som zvedava na koniec :)

    OdpovědětVymazat
  2. Knížku jsem nečetla :) První díl.. no, nemůžu říct, že by mě nechal chladnou, ale ani mě nenadchl - asi něco mezi tím :) Kouknu se v knihovně po dalších dílech :)

    OdpovědětVymazat
  3. Přemýšlím jestli si ji teda mám půjčit, protože mě moc nenadchla tvoje recenze.. Ale četla jsem i předchozí díly a tak určitě u mě zaboduje aspoň trošičku závěreční díl..

    OdpovědětVymazat
  4. Přiznám se, že jsem nečetla dosud ani jeden díl ze série. Moc sem mi do ní nechce z důvodu, že ikdyž je doporučena 13+, necítím, že by se mi kvůli úmrtím četla dobře. Na druhou stranu je podle mě dobře, že velkou roli zde hrají andělé jiným způsobem než v jiných knihách a tím sérii dělají nápaditější a zapamatovatelnější :))

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za každý komentář!
Prosím, nepoužívejte možnost 'Anonymní', díky! :)