26 prosince, 2012

Kouzlení by Aprillyne Pike


Proč jsem se na knihu vrhla útokem?
Pokračování úspěšného bestselleru Křídla.
Tak nějak se to myslím píše na obálce. No proč ne, ona to asi bude pravda. Po asi půlroční přestávce, kdy jsem převážně četla jiné série a neustále si připomínala, že druhý díl si prostě musím přečíst, jsem se nakonec takovým vtipným způsobem ke knize dostala. A že jsem se na ni už vážně těšila. Ono, čekat několik měsíců na pokračování knížky, která skončila tak nějak nemastně, neslaně člověka do mírného napětí uvede. Proto jsem se do Kouzlení pustila téměř okamžitě. Hned potom, co knížka konečně přistála na mém psacím stole.

Můj názor:
Po dlouhé době, kdy v prvním díle Laurel trávila většinu času v lidském světě, poznávala přátele na nové škole, zamilovávala se a objevovala svoji pravou identitu, se prostředí knížky začíná měnit a my konečně přicházíme k možnosti nahlédnout do slavného Avalonu. V druhém díle tam Laurel tráví mnohem více času, začínáme se dozvídat něco o tradicích a historii. To mě vlastně bavilo nejvíce, jak autorka překrucovala dějiny ve svůj prospěch. Paráda! I Laurelin její čas strávený na Akademii byl pro mě jako čtenáře zábavný, protože já přece lidský svět znám, chci se dozvědět něco o tom smyšleném a posoudit, jestli ho autorka vymyslela dostatečně dobře na to, aby mě tam fantazie dokázala přenést.

Celkově mi Kouzlení přišlo trochu jako mrhání autorčiným talentem. Spíš než jako plnohodnotný díl, bych ho možná nazvala tzv. přechodným. Takovou vstupní bránou mezi první a třetí knihou. Nic závratného se tam nedělo, a když už ano, nemělo to ten správný spád a napínavost. Mně by se určitě víc líbilo, kdyby druhý díl jednoduše nebyl a informace v něm podané se rovnoměrně rozdělili do prvního a třetího dílu, které by tím zároveň získali na kvalitě.

Stejně jako v prvním dílu, i v druhém mi Laurel nepřestala lézt na nervy. Jakoby se ty vlastnosti, které moji nechuť k ní snižovali vytratili a ty, co jsem naopak neměla ráda vystoupili na povrch. Někdy jsem jí úplně rozuměla a za chvilku jsem přemýšlela, proč že jsem jí před pár stránkami dávala za pravdu. Ostatní hrdinové to trochu kompenzovali. David a Tamani tomu dávali nádech romantiky a nerozhodnosti. Ve správné knížce přece nemůže chybět milostný trojúhelník, že? :D. Tak jako jsem si byla dřív naprosto jistá, že jsem Team Tamani, po přečtení nad tím začínám trochu váhat. Musím uznat, že si s námi Aprillyne pěkně pohrává.

Hodnocení:
I když celé hodnocení vyznělo víc negativně, než pozitivně, nemůžu úplně říct, že bych se u knížky nebavila. Dušička recenzenta amatéra našeptává, že to mělo svoje mouchy, ale dušička knihomola si knížku užila a nemůže se dočkat, co autorka připraví ve třetím díle. Má na tom svůj podíl fakt, že jsem si sérii zamilovala už po pár kapitolách prvního dílu a trochu méně povedená dvojka mi určitě nezkazí požitek z celé série. Proto můžu akorát doufat, že trojka půjde o stupínek výš a dát hodnocení:
7,5/10

Trailer ke knize:





























Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc děkuji za každý komentář!
Prosím, nepoužívejte možnost 'Anonymní', díky! :)