05 prosince, 2012

Ghostgirl- Vítejte na onom světě by Tonya Hurleyová



Můj názor:
Tumblr_m99zj2xyvs1qf8zqto1_500_largeDalší kniha z řad titulů o posmrtném životě. Pojatá docela zajímavým způsobem. Pro mě byla výjimečná hlavně proto, že to byl můj první recenzní výtisk od Fortuny Libri, proto jsem se snažila čtení užít a načerpat každý pocit, který mi text dal. Bylo docela těžké celou knížku zhodnotit, protože na mě působila prapodivným dojmem. Nakonec jsem si ale myšlenky utřídila a názor si utvořila docela jasný.

I když mi bylo řečeno, že je knížka určená mladším čtenářům, začala jsem ji číst s tím, že k ní budu přistupovat jako ke klasické Young Adult. Po přečtení několika stran mě obsah příjemně překvapil. Styl psaní byl lehký, dobře se četl. Text byl napsaný kvalitně a nemusela by se za něj stydět žádná známá autorka fantasy knih. Navíc v kombinaci s touto tématikou, se pro mě stávala knížka stránku od stránky zajímavější.

Show_810e7f3a-00ba-4b79-bb28-25afa8757ed2_largeCelkově ten nápad nebyl špatný. Je sice pravda, že o posmrtném životě psalo autorů už nespočet, ale pokud bude příběh podaný zajímavě, tak proč ne. A to tady určitě byl. Citáty na začátku každé kapitoly jsem četla snad raději než samotnou knížku. Celý příběh bych popsala jako takovou milou pohádku pro teenagery  s uspokojivým koncem.

Nebyla bych to já, kdybych nezačala přemýšlet nad tím, kde se to zvrtne. Kde mě děj přestane bavit, nebo autorka udělá nějakou zásadní chybu. Takový okamžik se vlastně nedostavil, i když tu bylo pár kopanců, které mi knížka uštědřila. Uvědomila jsem si, že věk čtenáře tam nakonec nějakou roli hrát bude. Kdyby si knížku přečetla jedenáctiletá holčina, dívající se na High School Musical a Bratz, pravděpodobně by nad knížkou jásala. Jenže já už jsem tam shledala pár faktů, které mi celkový dojem kazily- Hlavní hrdinka Charlotte. To byl asi můj největší trn v patě. Její naprosto iracionální chování a posedlost třídním playboyem mi zvedala mandle. Často jsem uvažovala nad tím, jestli je ta holka vůbec psychicky v pořádku.
Tumblr_llxc7u2gtw1qcd3fno1_500_largeJejí hlavní impuls po uvědomění si své smrti vypadal asi takto- „To je paráda, on mě teď nevidí, takže ho můžu neustále pozorovat.“ Ono, když bych tyhle momenty nepočítala, tak se Charlotte nevymykala žádné klasické hlavní hrdince. Měla naopak i svoje světlé chvilky, kdy jsem naprosto rozuměla, co danou myšlenkou myslí, a co chtěla vyjádřit. Nedokážu proto pochopit, proč z ní autorka před zraky čtenářů nechala jednou vlastností udělat takovou pipinu.

A i když to často u recenzí nedělávám, musím vyzdvihnout obálku, která se neskutečně povedla. Nejen zvenku, ale i zevnitř je kniha krásně zdobená. Všechny barvičky spolu ladí a dohromady to tvoří vážně pěkné umělecké dílko, s kterým si někdo vyhrál. Jen je škoda, že stejně kvalitní nebyla knížka i po stránce obsahové.

Hodnocení:
Když pominu Charlottino chování a přivřu jedno oko, čtení knížky pro mě byla oddechová záležitost. Není potřeba u ní příliš namáhat hlavičku, takže pro někoho, kdo chce mít jen 100% požitek z knihy a žádné dumání, je Ghostgirl skvělou volbou. Rozhodně bych ale neřekla, že se hodí jen pro mladší čtenářky, protože si myslím, že nenáročnému staršímu publiku by posloužila stejně dobře.
6/10

!Tímto bych také ráda poděkovala nakladatelství Fortuna Libri za poskytnutí recenzního výtisku!






6 komentářů:

  1. Kamarádka je četla všechny tři a moc se jí líbili. Možná, že si je od ní někdy půjčím. :D
    Jinak zvu tě na mou Vánoční soutěž o knížky od Sue Limb ^^

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ona knížka nebyla špatná, to vůbec ne :)
      Na tvoji soutěž se kouknu :)

      Vymazat
  2. Napsané to bylo dobře, knížka, jako věc, vypadá fakt pěkně. Ale ta hrdinka!!! Grrrrr.

    OdpovědětVymazat
  3. toto mam na mojom wishliste uz dloho, ale akosi som sa k tomu este nedostala :/ dievca, ktore sa zadrhlo gumovym medvedikom? tak to vypada rozhodne funny :D

    OdpovědětVymazat
  4. Hezká recenze,knihu jsem nečetla ale určitě bych chtěla. :)

    OdpovědětVymazat
  5. Moc bych si chtěla tuto knihu přečíst, jen ji sehnat :/ :D. Povedená recenze! :)

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za každý komentář!
Prosím, nepoužívejte možnost 'Anonymní', díky! :)