25 listopadu, 2012

Knihy čaromějek 1- Noční škola by Svetlana Chmakova


Můj názor:
I když už mám za sebou dvě recenze mang, pořád si při psaní svého názoru nejsem úplně jistá. Ono se může zdát, že je to prakticky stejné jako kniha, jenže doplněné o obrázky. A z jistého úhlu pohledu taky je. Jenže z nějakého neurčitého důvodu mi psaní recenze na mangu vždycky zabere více času. A já konečně přišla na to proč. Proto, od této chvíle budou mé recenze na komiksy mírně pozměněné. Budu zvlášť hodnotit obsahovou stránku a zvlášť grafickou. Každá dostane svoje „hvězdičkové“ ohodnocení a na konci bude hodnocena manga jako celek a dostane tolik hvězdiček, kolik bude průměr J.

Noční škola mě zaujala hned, jak jsem ji u Zoner Pressu uviděla. Miluju mystery příběhy a od nedávna už i mangy a komiksy. Proto byl výběr jasný a za pár dní už mi útlá knížečka ležela na stole a já se na ni šťastně culila. Obálka na živo vypadala ještě lépe než na obrázku, vyzařovala takové tajemství a neurčitost. Jakoby člověka přímo vybízela a nabádala ke čtení. Navíc, miluji vše, co je nějak spojeno s měsícem a právě ten na mě z obálky vykukoval taky. Takže jasná volba. Mrzí mě, že mi knížka nehnutě ležela na poličce tak dlouho, protože jsem vážně nevěděla, o co přicházím.

Co se grafické stránky týče. K obálce už jsem se krátce vyjádřila. Je tajemná, díky dívčině co na nás tak vyjukaně kouká i mírně strašidelná a má vše, co by takovýhle příběh měl mít. Komiks, co na nás čeká pod obalem je stejně vydařený. Obrázky jsou reálné, věrně zobrazují emoce.
Navíc nejsou úplně typu manga, což se mi líbilo. Mírně mi kresby připomínaly doby, kdy jsem čítávala Witch a Winx komiksy, které byly založené na stejném principu.
Vzpomínám si, že jsem v nějaké recenzi četla, že se komiks nepovedl a obrázky se dotyčnému nelíbily. To je jedna z věcí, se kterou vůbec nemůžu souhlasit. Za tak parádní kresby já musím jenom autorku obdivovat, protože když se zamyslím nad tím, jak dlouho bych to kreslila já, jestli vůbec…  no, dělají se mi z toho mžitky před očima :D.
* * * * *

Teď k tomu, co mi knížka dala obsahově. Po přečtení anotace jsem moc nevěděla, co čekat. Jistě, věděla jsem, že půjde o Noční školu, upíry, čaromějky apod. Ale nad hlavním problémem, zápletkou jsem si lámala hlavu marně. Autorka nás nechala napínat až skoro do konce, do té doby probíhal takový poklidnější, „vysvětlující“ děj.
Když to tak vezmu, první díl mi nepověděl vůbec nic o tom, co se bude dít dál. Pouze nastínil zápletku a konec zahalil tajemstvím tak, aby se čtenář nemohl dočkat druhého dílu. Což musím říct, že se povedlo.
Po dočtení jsem hned koukla na google, kolik má série vlastně dílů a dozvěděla jsem se, že čtyři. Takže doufám, že je u nás Zoner Press vydá opravdu brzy, protože už se jich nemůžu dočkat.
* * * *

Hodnocení:
Jak jsem zjistila, asi budu víc fanda komiksů než mang. Je to pro mě víc srozumitelné, než čtení zprava do leva, přece jenom jsem trochu trubka, takže se mi to stále plete. Noční škola je vážně parádní podívaná, která Vás zavede zase do trochu jiného světa, s jinými pravidly a jinými bytostmi. Nestrávíte u ní, kdo ví kolik hodin, protože je uzoučká a čte se jako po másle. Na závěr přidávám kladné hodnocení:

!Děkuji nakladatelství Zoner Press za poskytnutí recenzního výtisku!



Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc děkuji za každý komentář!
Prosím, nepoužívejte možnost 'Anonymní', díky! :)