10 listopadu, 2012

Jméno hvězdy by Maureen Johnson


Název:  Jméno hvězdy
Autorka: Maureen Johnson
Nakladatelství: Levné knihy
Počet stran: 326
Žánr: napínavé, strašidelné, YA, fantasy
Rok vydání ČR: 2012

Anotace:
Nad Londýnem se stahují mračna strachu a Rory je jediným klíčem k vrahově identitě... Roryini rodiče se rozhodnou pracovat v Anglii a své milované dceři nabídnou jedinečnou příležitost: rok studia na prestižní střední škole v centru Londýna. Rory se příliš dlouho nerozhoduje a za pár týdnů už směřuje z ospalého louisianského městečka do evropské metropole, kde se v té chvíli začíná opakovat nepříjemná historie. Kdosi vraždí po vzoru nikdy nedopadeného Jacka Rozparovače. Všechna těla jsou nacházena tam, kde je původní vrah znetvořil v roce 1888 - ve východní části Londýna, v jejímž srdci stojí i Roryina nová internátní škola...


Můj názor:
London__s_streets_1888_by_titusboy25-d1vcma4_largeJméno hvězdy je kniha, na kterou jsem narazila vlastně úplně náhodou. Jen tak si projíždím příspěvky bloggerů a najednou vidím, že si někdo právě tuhle knihu koupil. Tak se dívám blíž, co je to zač a že ji vlastně mají v levných knihách.  Aniž bych věděla, o čem knížka je, hned jak jsem zamířila do levných knih, hrábla jsem po ní a už jsem si ji nesla k pokladně. Když jsem si později četla anotaci, zjistila jsem, že jsem svojí unáhlenou reakcí vlastně vůbec nic nezvorala.

Mám vážně ráda knížky z prostředí internátů. Hlavní hrdinové totiž nejsou pod dohledem rodičů, takže se v takových knihách objevují po většinou zajímavější a překvapivější situace. Jméno hvězdy mě tedy oslavilo především tímhle. Navíc, Jack Rozparovač je téma, o kterém jsem si i tak dlouho chtěla přečíst, takže to, že mi tahle knížka padla do ruky, byl vlastně takový dar z nebe. Naprosto jsem neočekávala, že knížka mohla být právě o tomhle. Zapojení minulosti a celé té tajemné atmosféry, byl celkově vážně skvělý nápad.

Tumblr_m3xifssrhb1qcawa8o1_r1_500_largeRadovala jsem se, jak si zase pro jednou přečtu knížku, která nebude o nadpřirozených bytostech a věcech, které by se jednoduše stávat neměly. Ale nenechte se zmást. Na první pohled je to knížka jen o školních problémech jedné Američanky, která se náhodně přimotala do Londýna zrovna v dobu, kdy řádí nový Jack Rozparovač. Není tomu tak. Do každé knížky ta mystika prostě musí být zamotána, tahle rozhodně není výjimkou.

Ale abych přešla ke kladům a záporům. Překvapilo mě zejména, jak bylo celé policejní vyšetřování přesně popsané. Buďto se autorka hodně divá na detektivky, nebo se v téhle branži taky pohybovala.
Co jsem si všimla, a myslím, že by si toho všiml i někdo, kdo se nesnaží na knížce najít nějaké zápory, ze začátku bylo hodně opakované slovo „těžkopádně“. Párkrát by mi to ještě nevadilo, ale objevilo se to tam vážně hodněkrát a potom už to na mě z textu úplně vyskakovalo a křičelo: „Tady jsem, koukni na mě!“

Co se týká hlavní hrdinky, Aurora. Rozhodně to není postava, kterou byste si zamilovali. Ničím nevyniká před jinými hlavními hrdiny. Nemá žádné výrazné dobré či špatné vlastnosti, které by ji odlišovaly. Nezamilujete si ji, ale asi ji nebudete ani nenávidět. Jak se říká, holka byla chudák trochu nemastná, neslaná. A vlastně, i když se zamyslím nad ostatními postavami. Moc jsme se toho o nich nedozvěděli. Kdyby se mě někdo zeptal, jak bych si tu a tu postavu představila, odpověděla bych, že nevím. Autorka úplně zahodila popisy, což si myslím, že je škoda. A nebyly to jenom popisy postav, ale i budov, místností…

Tumblr_md4c7snl1y1rga8cto1_500_largeNemůžu autorce upřít talent. Příběh byl brilantně vymyšlený. Jednotlivé kousky skládačky do sebe parádně zapadaly, ale jen tak, aby čtenáři neprozradily mnoho. Autorka si nechávala kus toho překvapení na konec.  A to se mi právě tolik líbilo, až do samotného konce jsme neznali všechny souvislosti a nemohli jsme si tak sami příběh poskládat. Poslední stránka mi vyrazila dech definitivně a musím říct, že tohle byla jedna z těch nejlepších knih, které jsem v poslední době četla.

Hodnocení:
Myslím, že není nutné, abych tu shrnovala znovu vše, co jsem napsala v recenzi o kousek víš. Jediné co ještě podotknu je. Říjen byl takové moje „nečtecí“ období, tahle knížka mě přes to tak nějak přetáhla, protože mě svoji napínavostí nenechala ve čtení přestat. Proto si myslím, že si takovéhle hodnocení zaslouží:




1 komentář:

  1. Wahá, jak tak koukám, shodneme se i neshodneme. Jméno hvězdy na mě sice nezapůsobilo tolik jako na tebe, ale můžu říct, že knížka byla prima. :) Určitě ji ostatním doporučuju. ;)

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za každý komentář!
Prosím, nepoužívejte možnost 'Anonymní', díky! :)