Recenze- Fly High 2- Leť výš!

Autorka: Nacumi Óči
Nakladatelství: Zoner Press
Počet stran: 176
Žánr: dobrodružné, romantické
Rok vydání ČR: 2011

Anotace:
Meru se stala předsedkyní studentské rady a vyhrála první bitvu ve válce proti partě, která terorizuje školu. Spolužáci jsou nadšení, Meru získává nové přátele a mohlo by se zdát, že teď už bude jenom líp. Jenže nečekaný polibek od nejvěrnějšího spojence Ruky všechno zkomplikuje. Její nadlidská síla je totiž najednou pryč a Meru se marně snaží pochopit emoce, které se hlásí o slovo. A aby toho nebylo málo, Ičija ji vyzve na souboj, jehož výsledek rozhodne všechno. A do toho ještě přichází na školu nový učitel, který podobná alotria nehodlá tolerovat! Stane se z něj vítaný spojenec, nebo další protivník, kterého Meru bude muset porazit, aby ze školy udělala místo, kde spolu budou všichni vycházet?

Co říkají ostatní?
Jak už se ukázalo u prvního dílu manga Fly high je hodně oblíbená, jak u bloggerů, tak ostatních čtenářů. Takže když se zmíním o hvězdičkách, obvykle je to plný počet. V databázích ale manga zaznamenaná není, takže názor úplných blogováním neposkvrněných čtenářů nemáme.

Fly High! chapter 9 - Page 7 of 35Pokud jde o recenzování, v něm jsem nováček a amatér. Ale když začnu mluvit o recenzování mangy a komiksů, jsem asi ještě větší nováček a amatér. Zprvu jsem absolutně netušila, jak se něco takového dá zrecenzovat, ale myslím (a doufám) že na to přicházím a tak se Vám snad moje nováčkovská, amatérská recenze na mangu Fly high 2!- Leť výš bude líbit.

Po dočtení (jestli se tomu u mang neříká nějak jinak :D) prvního dílu jsem měla tak trochu smíšené pocity, ale po delší době se mi to v hlavě uleželo a zafixovala jsem si na ni pozitivní názor. Na dvojku jsem se začala těšit a tak jsem si ji po kratším čase nechala zaslat jako recenzní výtisk od Zoner Pressu. Příběh skončil hapy-endem a částečně uzavřeně. Dvojka tedy začíná jakoby od začátku a s čistým štítem.

Příběhově se manga vůbec nevyvinula. Zůstala trčet na jednom určitém místě a to při Tačibaniném zachraňování školy. Ostatní žáci byli něco jako loutky, vůbec jim nebyl dát prostor, aby vypadali taky jako „jenom“ lidé. Tačibana naopak oplývala tak neskutečným nadšením a dobrotou až se mi z toho často obracel žaludek. Není přece reálné, aby takový člověk existoval. A neříkám, že není třeba do příběhu vnést trochu té nereálnosti, ale čeho je moc, toho je příliš.

Že Tačibana měla 12 let, bych absolutně neřekla. Chováním, postojem, „vzhledem“ i situacemi okolo ní bych ji tipovala spíš na dívku 14 a více. Velmi mě pobavila záležitost okolo Ruky a Tačibany. Ruka to celá tak zašmodrchal a Tačibaně „vysvětlil“ že jsem se u toho opravdu musela smát její naivnosti. Doufám, že takhle jejich vztah neskončil, protože by to mohlo být ještě opravdu hodně vtipné :D.

Fly High! chapter 9 - Page 34 of 35
Tak jako my u prvního dílu přišly poznatky vlevo na stránce fajnové a byla jsem ráda, že tam byly, teď mi přišli zbytečné a autorka jen zaplňovala prostor. Nenapsala ani nic užitečného, ani poučného, nic, co by čtenáři něco přineslo. Sice byl fajn takový ten kontakt s autorem, ale zbytečně bylo na stránce něco, co stejně nepřineslo moc užitku. Naopak mini příběh na konci, o Tačibaniných rodičích byl příjemným oživením a bonusem.

Kresby mě fascinovaly stále stejně, to asi ani nikdy nepřestanou. Občas jsem nepochopila jejich význam, zda jsou míněné pozitivně či záporně, ale to asi nebyla příliš autorčina chyba. Stále platí, že jsem se čas od čas ztrácela mezi bublinkami řeči a bublinkami myšlení. Vztahy mezi postavami byly opět trochu zamotané a špatně pochopitelné. Pokud je někdo záporák, měl by jím zůstat, nebo se napravit. Ne to měnit každých 5 stran.

Postavy:
Tentokrát hodnotit postavy ani nebudu, protože i nepřijde, že by se od minulého dílu nějak vyvinuly. Naopka jen se posílil jejich už od minulého dílu daný charakter.

Stále nevím, manga příběh moc neposunula, na rozdíl od jedničky skončila jakoby uprostřed. Na třetí díl mě to nalákalo víc, to ano. Zanechala ve mně takový až dětsky naivní a veselý pocit, takže hádám, že mi asi manga zanechala, co měla. Verdikt zní: