Recenze- Hunger games- Síla vzdoru

Autorka: Suzanne Collins
Nakladatelství: Fragment
Počet stran: 344
Žánr: Dobrodružné, napínavé, romantické
Rok vydání ČR: 2011/2012

Anotace:
Katniss Everdeenová, dívka v plamenech, přežila, ale její domov byl zničen. Hurikán unikl. Katnissina rodina je v bezpečí. Peetu zajal Kapitol. Třináctý kraj skutečně existuje. Vypuklo povstání. Katniss záměrně zachránili z arény krutých a krvavých čtvrtoher a bez jejího vědomí ji už před dlouhou dobou zapojili do revoluce. Třináctý kraj vystupuje ze stínů a plánuje svrhnout Kapitol. Zdá se, že všichni o pečlivě připraveném plánu vědí – s výjimkou Katniss. Úspěch povstání závisí na její ochotě stát se pěšákem, přijmout odpovědnost za nespočetné životy a změnit budoucnost Panemu. Kvůli tomu musí odsunout stranou svoji zlost i nedůvěru. Musí se stát symbolem revoluce – reprodrozdem – bez ohledu na to, že cena může být hodně vysoká.
Teenish Things. ♥
Co říkají ostatní:
Kdo by neznal sérii Hunger games. Většina si ji zamilovala, takže můžete jednou hádat, jak knihu hodnotí bloggeři :D. Pět hvězdiček je samozřejmostí. U databází tomu není jinak. Na CBDB.cz má hodnocení 85%, což není zas tak moc, ale je to hodně podobné, jako měl druhý díl. Databazeknih.cz udělila HG- Síle vzdoru 84% J

Po druhém dílu, ačkoli jsem to v plánu neměla, jsem se hned vrhla na třetí. Celé Hunger games je dle mého nezapomenutelné a zanechalo ve mně spoustu pocitů, které si už vždycky budu nést.

Los Juegos Del Hambre ~Celkově pro mě život pod zemí, se spoustou technických vymožeností, striktním předpisem a denim rozvrhem nezanechal tolik, jako v prvním díle, život v lese, lovení I rozruch kapitolu. Než se začalo pořádně něco dít, byl pro třináctý kraj takový “polomrtvý”. Abych to tak řekla tak nejvíc Hungergamovská- jestli rozumíte, co tím chci říct (ano, divila bych se :D)- pro mě byla jednička. Hladové hry, aréna a právě to lovení v lese se pro mě stali takovým znakem Hunger games. Proto mi to v trojce tak nějak chybělo.

Co bych chtěla dál podotknout. Peeta a Katniss. I když jsem si to vůbec neuvědomovala, jim jako páru jsem fandila víc. Když se tedy udála situace, kdy byl Peeta jak vyšinutý a Katniss od sebe naprosto odstřihl, bylo mi to upřímně líto. Jen jsem občas měla pocit, že je Peeta až příliš hodný a tím se ke Katniss nehodí, ona si ho prostě nezasloužila. I když se ze sebe stále snažila udělat tu kladnou postavu, některé její chladnokrevné myšlenky mě až kolikrát děsily.

Hunger Games Nail Art | When Geeks WedAsi uprostřed a na konci knihy jsem autorku proklínalo, fakt, že jo. Na některé postavy jsem si tak zvykla, oblíbila si je, mnohdy víc jak samotnou hlavní hrdinku a ona je potom začne likvidovat hezky jednoho po druhém. Až do doby, kdy bylo jasně napsané, že je Cinna mrtvý, jsem pořád doufala, že nějak zázrakem mohl přežít. A ostatní? Tam snad zemřelo víc lidí než přežilo a navíc všichni ti, kteří byli féroví, odvážní a i navzdory Kapitolu se vždy zachovali ve zájmu většiny.

Pokud jde o to, jak to celé bylo napsané. Hrozně se mi líbilo, jak byla každá kapitola zakončena nějakou šokující zprávou a po ní následovala poslední věta kapitoly, která to jednoduše vždycky „dorazila“. Myslím, že nebyl člověk, který by se po téhle větě netěšil, jak to bude probíhat dál.
Taky jsem byla ráda, že jsem si konečně přečetla knížku, kde se neobjeví „tajemný“ zachránce vždy přesně v pravý čas, aby zachránil situaci. Ano, bylo to dost často smutné a vhánělo mi to až do očí slzy, ale v reálném životě se taky moc často nestává, že by záchrana přišla přesně na čas.

Konec nebyl zas tak překvapivý, kromě určitých věcí, které jsem čekala malinko jinak. Na mě byl třetí díl už takový moc krvavý a drastický, jsem taky jenom člověk a mám ráda happy-endy a těch tam bohužel moc nebylo.

"From very beautiful to a clouded city."Postavy:
Katniss- Tak v tomhle díle mě nehorázně štvala :D. Snažila jsem se jejímu chování přijít na chuť, ale to jak např. nechala Hurikána napospas mírotvorcům, v domě v Kapitolu. Její uvažování? Nechápu. Občas se chovalo jako cvok, takže to byla vlastně taková zpověď šílence, což nemůžu říct, že by mě nebavilo. Jinak ale jsem si ji jako postavu neoblíbila.
Peeta- Tady v tomto dílu jsem si ho oblíbila asi nejvíc. Nedělal žádný zbrklosti ani blbosti, uvažoval rozumně (když zrovna neměl pomotaný mozek) a choval se ke Katniss vážně mile, i když si to často nezasoužila.
Hurikán- Ten mě naštval především na konci, kdy si odjel do 2. Kraje. I v průběhu knihy se choval chladně a celkově se mi v Síle vzdoru docela znechutil!

Knížka to byla nepopiratelně dobrá a nemůžu říct, že by se mi nelíbila. Brala bych i další díly, protože takhle to pro mě neskončilo úplně tak, jak bych si představovala. Jak někdo říká, že třetí díl byl nejlepší, já si to nemyslím. První a druhý mi nepřišel tolik zamotaný, a jak už jsem psala krvavý. To mi vadilo asi nejvíc. Příliš agresivity a násilí i když to asi válka vyžadovala. Přesto hodnotím knihu takto:

Děkuji nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku :)